Dodatni in dopolnilni pouk
Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk.
S poglobljenim in specializiranim načinom dela učenci lažje usvojijo temeljne učne cilje. Poteka po urniku, objavljenem v septembru.
Individualna in skupinska pomoč
Oblike skupinske pomoči učencem:
- razrednikove ure (obravnava različnih tematik, konstruktivno reševanje skupinske oddelčne dinamike, razreševanje nastalih dilem, razvijanje občutka za sopomoč sošolcu, sošolki, razvijanje strpnosti do vsakovrstnih drugačnosti …),
- projekt prostovoljnega dela v OŠ (srednješolci pomagajo pri učenju manj uspešnim učencem razredne stopnje),
- pomoč učencem s primanjkljaji v jeziku, učencem z drugega jezikovnega področja,
- delovanje predsednika šolskega parlamenta.
Na šoli izvajamo še naslednje oblike pomoči:
- dodatna strokovna pomoč učencem z odločbami o usmerjanju,
- mentorstvo učencem s težavami na področju socialnega funkcioniranja,
- pomoč učencem v razredu (učencem z učnimi težavami, nadarjenim učencem),
- učna pomoč prostovoljcev.
Diferenciacija
Učitelj glede na učenčeve zmožnosti, sposobnosti, interese in znanja pri vseh predmetih diferencira delo z učenci znotraj oddelka posameznega razreda že v 1. triletju.
Fleksibilna diferenciacija
V 2. triletju (4., 5. in 6. razredu) in še v 7. razredu se delo pri pouku lahko organizira kot temeljni in ravenjski pouk. Ravenjski pouk se lahko organizira le pri matematiki, slovenščini in tujem jeziku, in to v obsegu največ do četrtine vseh ur, namenjenih tem predmetom. Temeljni pouk poteka na eni ravni zahtevnosti, ravenjski pa na dveh ali več ravneh.
Heterogene skupine
Učenci oddelkov v 8. in 9. razreda so v manjših heterogenih skupinah. Učitelji razporedijo učence v skupine pri slovenščini, angleščini in matematiki.
Jutranje varstvo
Za učence 1. razreda je jutranje varstvo brezplačno, za druge učence je plačljivo.
Podaljšano bivanje
Izbirni predmeti
Z izbirnimi predmeti želimo omogočiti učencem razvijanje lastnih interesov in sposobnosti.
V 7., 8. in 9. razredu učenci in učenke izberejo izberejo dve ali tri ure izbirnih predmetov, ki so lahko iz leta v leto različni. Razporejeni so v dva sklopa: družboslovno-humanističnega in naravoslovno-tehničnega. Izbirnim predmetom predmetnik namenja eno uro na teden, razen tujemu jeziku dve. Na začetku šolskega leta imajo učenci en mesec časa za »popravek« svoje izbire. Učenec pa se lahko v tem primeru vključi le v tiste skupine, kjer je še prostor in ki so časovno usklajene z njegovim siceršnjim urnikom.
Ekskurzije
Učenci razredne stopnje spoznajo Dolenjsko in potujejo po njej.
Učenci predmetne stopnje spoznavajo druge slovenske pokrajine, njihovo kulturo, industrijo, zgodovino in razvoj.
Šola v naravi
Za učence organiziramo šolo v naravi, to je teden dni, ki ga namesto v učilnicah otroci preživijo v prijetnem in vzpodbudnem naravnem okolju po vsej Sloveniji. Program zajema naravoslovje, športno-rekreativne vsebine in zakonitosti življenja v naravi.
O časovnem terminu in vsebini se razredniki pogovorijo s starši na roditeljskih sestankih.
4. razred: Center šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD)
7. razred: VIRC POREČ (ne v letošnjem šolskem letu)
Šola v naravi se lahko izvede tudi v drugih razredih ali posameznih oddelkih v dogovoru razrednikov, učencev in staršev.
Starši, ki bi imeli težave s plačilom, naj se pogovorijo s socialno delavko in razrednikom/-čarko.
Nacionalno preverjanje znanja
Ob koncu drugega obdobja (6. r.) je zaključno preverjanje in ocenjevanje znanja iz matematike, slovenščine in tujega jezika obvezno za vse učence.
Ob koncu devetega razreda (maja) opravljajo učenci NPZ. Naknadnega roka ni.
Zaključno preverjanje in ocenjevanje znanja je pisno in lahko traja najmanj 45 minut in največ 90 minut.
Učenci opravljajo preizkuse znanja iz slovenščine, matematike in tretjega predmeta.
NPZ – informacije za učence in starše
ROKI IZVEDBE
4. 5. 2021: NPZ SLOVENŠČINA za 6. in 9. razred
6. 5. 2021: NPZ MATEMATIKA za 6. in 9. razred
10. 5. 2021 NPZ ANGLEŠČINA za 6. in ZGODOVINA za 9. razred